Το πλούσιο σε πρωτεΐνες πρωινό βοηθά τους υπέρβαρους εφήβους να χάσουν βάρος

Ένα πρωινό γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνες σταθεροποιεί τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, καθώς και για καρδιαγγειακές παθήσεις, σύμφωνα με πρόσφατη αμερικανική πιλοτική έρευνα.

Τρώγοντας ένα πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μειώνεται η ημερήσια θερμιδική πρόσληψη και το αίσθημα της πείνας, μειώνοντας έτσι το σωματικό λίπος. Αυτό αποτελεί το πρώτο πλεονέκτημα για τους υπέρβαρους εφήβους που συνήθως έχουν την τάση να παραλείπουν το πρωινό γεύμα. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε ΗΠΑ στην “International Journal of Obesity».

Για ένα χρονικό διάστημα περίπου 12 εβδομάδων, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μισούριμελέτησαν υπέρβαρους εφήβους που ανέφεραν ότι παρέλειπαν το πρωινό γεύμα πέντε έως επτά φορές την εβδομάδα. Χώρισαν τους εφήβους σε τρεις ομάδες: η μία έτρωγε πρωινό συνηθισμένης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, η άλλη ομάδα κατανάλωνε πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και η τρίτη ομάδα συνέχιζε να παραλείπει το πρωινό. Το πρωινό κανονικής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη αποτελούνταν από γάλα με δημητριακά και περιείχε 13 γραμμάρια πρωτεΐνης. Το πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη περιελάμβανε αυγά, άπαχο χοιρινό κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γιαούρτι, και περιείχε 35 γραμμάρια πρωτεΐνης.

“Η ομάδα των εφήβων που κατανάλωνε υψηλό σε πρωτεΐνες πρωινό είχε μειωμένη ημερήσια πρόσληψη τροφής, κατά περίπου 400 θερμίδες και κατάφερε να μειώσει τη λιπώδη μάζα σώματος, ενώ οι ομάδες που έτρωγαν πρωινό κανονικό σε πρωτεΐνη ή συνέχισαν να παραλείπουν το πρωινό αύξησαν το σωματικό λίπος”, εξηγεί η Heather Leidy, κύρια συγγραφέας της μελέτης. “Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι άτομα που τρώνε πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, καταναλώνουν λιγότερη τροφή το υπόλοιπο της ημέρας”. Επιπλέον, οι έφηβοι που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες πρωτεΐνης στο πρωινό είχαν πιο σταθερά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα από ό, τι οι άλλοι, κάτι που μακροπρόθεσμα, οδηγεί σε χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και για καρδιαγγειακές παθήσεις.

“Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι σχηματίζουν διατροφική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των εφηβικών τους χρόνων”, λέει η Leidy. “Αν οι έφηβοι αναπτύξουν καλές διατροφικές συνήθειες, όπως να τρώνε πρωινό, είναι πιθανό να συνεχίσουν στο υπόλοιπο της ζωής τους.”

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/249624.html

Γράψτε το σχολιό σας