Καλύτερη υγεία με μία ώρα σωματική δραστηριότητα την ημέρα

Αντικατάσταση μίας ώρας καθιστικής ζωής με περπάτημα, καθημερινά, υπόσχεται μακροζωία και καλή υγεία!

Για να μείνετε υγιείς, ακούτε και διαβάζετε καθημερινά δεκάδες συμβουλές: Να πίνετε περισσότερο νερό, να ασκείστε περισσότερο, να ακολουθείτε διαιτολόγιο με βιταμινούχες τροφές, να τρώτε λιπαρά ψάρια, πίνετε λιγότερο καφέ… Όμως μια νέα μελέτη φαίνεται να απλοποιεί τη μαγική συνταγή για τη διασφάλιση της υγείας μακροπρόθεσμα: με την αντικατάσταση μίας ώρας καθιστικής ζωής με περπάτημα, μπορούν να μειωθούν οι πιθανότητες πρόωρου θανάτου κατά 12% περίπου.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Behavioral Nutrition and physical activity, διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ στην Αυστραλία και περιελάμβανε πάνω από 200.000 άτομα που ήταν μεσήλικες ή ηλικιωμένοι.

Σύμφωνα με τo Κέντρo Ελέγχου και Πρόληψης (CDC) Ασθενειών, οι ενήλικες χρειάζονται τουλάχιστον 150 λεπτά αερόβιας δραστηριότητας, μέτριας έντασης – όπως το γρήγορο περπάτημα – κάθε εβδομάδα, καθώς και μυϊκή ενίσχυση των δραστηριοτήτων για 2 ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα.

Ο Καθηγητής Εμμανουήλ Σταματάκης, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, σημειώνει ότι μπορεί προηγούμενες μελέτες να απέδειξαν τα οφέλη της επαρκούς σωματικής δραστηριότητας ή του ύπνου και τους κινδύνους της καθιστικής ζωής, αλλά αυτή είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει τι συμβαίνει όταν αντικαθιστούμε τη ρουτίνα της αδράνειας με ίσης χρονικής διάρκειας δραστηριότητα.  Η μελέτη, που διήρκεσε 4 χρόνια, επικεντρώνεται στις επιπτώσεις της αντικατάστασης των συμπεριφορών και τις συγκρίνει με τα αποτελέσματα στην υγεία γενικότερα, συμπεριλαμβανομένης της θνησιμότητας.

Ο ίδιος και η ομάδα του, μελετώντας τις συνήθειες κατά τις εργάσιμες ώρες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του συνολικού χρόνου δραστηριότητας μέσα στην ημέρα, κατέληξαν στο ότι «οι εργαζόμενοι σε πολλά επαγγέλματα δαπανούν κατά μέσο όρο πάνω από το 70% του χρόνου εργασίας τους καθιστοί και σωματικά αδρανείς».

Η ομάδα διαπίστωσε ότι αντικαθιστώντας μόλις 1 ώρα καθιστικής ρουτίνας την ημέρα, είχε ως αποτέλεσμα μια μείωση 5% του κινδύνου πρόωρου θανάτου. Επιπλέον, για όσους δεν είχαν κοιμηθεί αρκετά, αντικαθιστώντας μόλις 1 ώρα καθισιό με 1ώρα ύπνο κάθε μέρα οδήγησε σε μείωση 6% του κινδύνου πρόωρου θανάτου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι, όταν μία ώρα περπάτημα ή άσκηση κάθε μέρα, τα αντικατέστησαν με κάποια καθιστική συνήθεια, διαπιστώθηκε αύξηση 13-17% του κινδύνου πρόωρου θανάτου.

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/259711.html

Γράψτε το σχολιό σας