Βρες τα όρια σου και ξέφυγε από την κατάθλιψη

Το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε τα όρια αντοχής μας και δεν μπορούμε να διαχειριστούμε το άγχος μας είμαστε επιρρεπείς στη κατάθλιψη. Ο θάνατος αγαπημένων ανθρώπων, η απώλεια της δουλειάς μας και τα οικονομικά προβλήματα δρουν σε μεγάλο βαθμό αρνητικά στη διάθεσή μας. Στον αντίποδα τόσο τα τρελά ωράρια που εργαζόμαστε, όσο και η απομόνωση μέσω των social media και η έλλειψη άσκησης μας στερούν την ευτυχία.

Οι ειδικοί μας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνουν ότι βασικό σημείο  είναι να συνειδητοποιήσουμε ποιες είναι οι συνήθειες που μας κάνουν κακό ώστε να μπορούμε να τις αποφύγουμε ή τουλάχιστον να τις μειώσουμε.

Να περπατάμε με το κεφάλι ψηλά. Μπορεί να ακούγεται αστείο όμως σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, όταν περπατάμε σκυφτά η καμπουριαστά μας κατακλύζουν αρνητικά συναισθήματα και κακή διάθεση. Ας σηκώσουμε λοιπόν το κεφάλι ψηλά, εξάλλου μην ξεχνάμε ότι όταν περπατάμε καμαρωτά φαινόμαστε και πιο ψηλοί.

Μην μετατρέπει τα social media σε φιλαράκια σου.  Instagram, Facebook κ.λπ. δεν είναι η ζωή μας. Η ζωή είναι εκεί έξω και μας περιμένει να τη ζήσουμε. Το να φωτογραφίζουμε συνέχεια ότι βλέπουμε για να το ανεβάσουμε στο Instagram,μας εμποδίζει να το ζήσουμε γιατί χάνουμε τη στιγμή. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες δεν θυμόντουσαν τα αντικείμενα που έβλεπαν σε μια βόλτα τους καθώς ανάλωναν το χρόνο τους στο να τα φωτογραφίζουν. Αντίθετα όσοι δεν ασχολούνταν με τη φωτογραφική μηχανή είχα έπειτα στη μνήμη τους όμορφες στιγμές και θυμόντουσαν τι είδαν.

Να σταματήσουμε να είμαστε multitasking. Δηλαδή αυτό που κάνουμε, το να τρώμε ενώ γράφουμε στον υπολογιστή, να χαζεύουμε στο Facebook ενώ βλέπουμε τηλεόραση, να μιλάμε όταν οδηγούμε ακόμα και να στέλνουμε μηνύματα όταν κάνουμε τζόκινγκ. Το να μετατραπούμε σε πολυεργαλείο το επιτάσσει η εποχή μας και δεν είναι λίγοι που πιστεύουν ότι έτσι είναι πιο παραγωγικοί, στην πραγματικότητα όμως εξαντλούμαστε  δεν έχουμε επαφή με το περιβάλλον και τον περίγυρό μας , δεν επικοινωνούμε και τελικά δεν είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε το άγχος μας.

Να μην παίρνουμε τη ζωή πολύ σοβαρά και να βάλουμε το γέλιο στη ζωή μας καθώς όπως υποστηρίζει και ο καθηγητής Leonard «Το γέλιο είναι το γρήγορο φάρμακο για το άγχος και την κατάθλιψη».

Καλός ο καναπές και σε πολλά σπίτια τον έχουν χρυσοπληρώσει αλλά, η άσκηση είναι καλύτερη. Μα βοηθάει να είμαστε πιο ενεργητικοί και απομακρύνει τον κίνδυνο εμφάνισης της κατάθλιψης σε ποσοστό 19%. Μια νέα μελέτη που έγινε στο JAMA Psychiatry, κατά την οποία παρακολούθησαν πάνω από 11.000 άτομα που γεννήθηκαν το 1958, μέχρι την ηλικία των 50 ετών, κατέγραψε τα συμπτώματα κατάθλιψης και τα επίπεδα της φυσικής δραστηριότητας του. Οι επιστήμονες του University College του Λονδίνου διαπίστωσαν ότι τα άτομα που είχαν κατάθλιψη δεν ήταν δραστήριοι και ενεργητικοί, ενώ όσοι ήταν ενεργητικοί ήταν λιγότερο πιθανό να αποδειχτούν καταθλιπτικοί. Στην πραγματικότητα, κάθε φορά που ήταν ενεργητικοί, ο κίνδυνος κατάθλιψης μειώνονταν κατά 6%.

Ο ύπνος είναι λυτρωτικός. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος συμβουλευτικής και ψυχολογίας της υγείας του Πανεπιστημίου Bastyr, με το ύπνο το σώμα αναγεννάται ενώ  συναισθηματικές και διανοητικές ικανότητες λειτουργούν καλύτερα.

Βρείτε χρόνο για να είστε μόνοι σας. Σίγουρα έχουμε πολλές φορές την ανάγκη να μείνουμε μόνοι μας με τον εαυτό μας, να ξεφύγουμε από τον κόσμο αλλά οι υποχρεώσεις δεν μας αφήνουν. Ωστόσο, είναι απαραίτητο κάποιες στιγμές να ξεχάσουμε για λίγο παιδιά, δουλειά, σύντροφος να κερδίσουμε μια στιγμή με τον εαυτό μας. Έστω και 10 λεπτά, είτε μια ώρα ή ακόμα καλύτερα μια μέρα, είναι ανεκτίμητη. 

Να μάθουμε να ζούμε χωρίς κινητό έστω για λίγο. Όταν ξεκολλήσει έστω και λίγο από το χέρι σας τότε θα καταλάβετε τι σημαίνει λύτρωση. Όπως λένε οι ειδικοί οι ηλεκτρονικές συσκευές μας κρατάνε σε υπερδιέγερση και σε μια μόνιμη εγρήγορση, με αποτέλεσμα να μην καταφέρνουμε να ξεκουραστούμε ουσιαστικά και να μην αφήνουμε το σώμα μας και το μυαλό μας να αναγεννηθούν. Αυτό κάποια στιγμή μπορεί να εξελιχθεί σε κατάθλιψη. Εκτός του ότι με τις ηλεκτρονικές συσκευές έχουμε ξεχάσει πως είναι η προσωπική επαφή και έχουμε αρχίσει να χάνουμε την ικανότητα επικοινωνίας με τους άλλους ανθρώπους.

Στη δουλειά σας αν δεν σας αγχώνει κάποια αρμοδιότητα που έχετε αναβάλει μην αποφεύγεται να την κάνετε. Όσο το παρατείνεται τόσο αυξάνεται το άγχος σας. Μη φοβάστε την αποτυχία, η αναβλητικότητα και η χρονοτριβή είναι χειρότερες. Όπως λένε οι ειδικοί, πριν αντιμετωπίσετε το πρόβλημα, κάντε κάτι που σας βοηθά να χαλαρώσετε, όπως το να ακούσετε μουσική ή να πάτε για τρέξιμο. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να εισάγετε ένα κομμάτι διασκέδασης σε αυτό, αντί για στρες.

Τέλος, μην αφήνεται τον εκφοβισμό (bulling) να περάσει. Σύμφωνα με τα δεδομένα από το Workplace Bullying Institute πάνω από 54 εκατ. εργαζόμενοι, ή το 35% των υπαλλήλων των ΗΠΑ, υπόκεινται σε εκφοβισμό. Το να δέχεται κανείς κακόβουλη επίθεση είναι καταστροφικό, όπως λέει ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του βιβλίου, «Συναισθηματική Τρομοκρατία: Σπάζοντας τις αλυσίδες μιας τοξικής σχέσης», (Emotional Terrorism: Breaking the Chains of a Toxic Relationship), Erin Κ Leonard. 

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/254992.html

Γράψτε το σχολιό σας